Menu

Królestwo snu - kompedium wiedzy dla śpiochów

Blog tworzony przez profesjonalistów w dziedzinie materaców, łóżek i wszystkiego, co służy dla komfortowego snu. Bez zbędnych reklam, ale za to konkretna prawda.

Jak i co jeść, aby się wyspać?

doria24

W naszych wysiłkach zmierzających do poprawienia jakości swojego snu bardzo często kierujemy się tylko wyborem materaca i łóżka. Z pewnością są to bardzo istotne elementy układanki, ale najczęściej ich działanie torpedujemy sami. Sypialnia wyposażona w telewizor, elektroniczne zegary z intensywnym oświetleniem, wszędobylskie laptopy, tablety, smartfony staje się wrogim miejscem dla zdrowia człowieka. To jednak łatwo zmienić. Gorzej, kiedy musimy zmienić swoje nawyki. I właśnie dzisiaj poruszymy sprawę nawyków żywieniowych...

c3_dieta_na_bezsennosc

Wpływ nawyków żywieniowych na jakość snu.

W zasadzie uzasadniać tego tematu nie musimy. Już nasze mamy, babcie przestrzegały nas przed zbyt obfitym posiłkiem wieczornym. I nie trzeba być filozofem, aby na własnej osobie stwierdzić negatywny wpływ przekąsek na nasz sen, a tym samym samopoczucie. W większości są to nawyki trudne do opanowania. Powodują nie tylko problemy z sylwetką, ale przede wszystkim problemy z koncentracją, pamięcią, wzmagają stres, zwiększają poddatność na stres.

Oczywiście, odpowiednio dobrany materac, znacznie zniweluje te problemy, ale ich niewyeliminuje bez zmian nawyków. Co więc należy zmienić? Przeczytacie o tym niżej.

Zmiana nawyków a bezsenność.

Pierwsza, podstawowa zasada, to zmiana czasu spożywania kolacji. Praktycznie wszyscy lekarze twierdzą, że nie powinno się jeść po godzinie 19-tej. Jednak czasem pracujemy do późna, a to wzmaga znacznie apetyt. Dlatego bardzo dobrym zwyczajem będzie spożywanie kolacji najpóźniej na 2 do 3 godzin przed snem. Dzięki temu zdążymy przetrawić to co zjedliśmy, ale nie będziemy mieli uczucia głodu do śniadania. Ograniczy to nocne wędrówki do lodówki, co wpłynie nie tylko na długość i głębokość snu, ale także na sylwetkę.

Drugą sprawą, jest obfitość posiłku. Kolacja powinna zapewniać ok. 20% całodziennego zapotrzebowania na energię. Nie może to więc być ani ilościowo, ani jakościowo uczta stulecia. Ograniczamy nie tylko ilość produktów, ale przede wszystkim rezygnujemy z potraw smażonych, pieczonych, zastępując je bardziej produktami gotowanymi, przygotowanymi na parze (ciepły posiłek jest jednak wskazany przed snem), a przy tym o wysokiej zawartości węglowodanów.

Dwie sprawy, a potrafią bardzo dużo zmienić. To może teraz podpowiemy, co jeść aby lepiej spać.

Co jeść, aby się wyspać?

Wiemy już, co zmienić w nawykach, a teraz przechodzimy do meritum sprawy. Co jeść, aby się wyspać?

Jak już wspominaliśmy, dobrze jest spożywać produkty gotowane lub przygotowywane na parze z dużą zawartością węglowodanów. Węglowodany powinny być oparte na tzw. niskim indeksie glikemicznym, ponieważ są one trawione długo i bardzo powoli. Stosujemy więc brązowy ryż, makaron z pełnej mąki, kasze, pieczywo ciemne pełnoziarniste, warzywa i owoce. Unikamy stanowczo produktów zawierających duże ilości białka czyli mięsa, drobiu, owoców morza, ryb.

Pomyślcie, jak często zdarza się Wam np. wieczorem zamawiać orientalne jedzenie, fastfoody. To zbrodnia nie tylko na swojej sylwetce, ale przede wszystkim na jakości swojego snu. Także wieczorne spożywania cukrów, słodyczy, tłustych potraw, zup podbijanych śmietaną nie będzie nam dobrze służyło. O zgubnym wpływie alkoholu i kawy na sen już raczej wspominać nie trzeba.

Warto też przeprosić się z herbatką ziołową i zastąpić nią zwykłą herbatę. Polecamy przede wszystkim miętę, która znacznie pobudza trawienie, rumianek, lawendę (tutaj nawiążemy do naszej kolekcji materaców Swiss z pianki AventO2) oraz inne ziołowe środki, które można dostać w każdej aptece i drogerii. Wybieramy też pokarmy bogate w magnez, jak np. owoce kiwi.

Podsumowując, możemy powiedzieć: tak wiele zależy od niewielu zmian w naszym życiu. Następnym krokiem powinien być zakup odpowiedniego materaca do swojego łóżka, kupionego z rozmysłem i od profesjonalistów w tej dziedzinie. To wszystko pomoże nam lepiej spać, a tym samym lepiej żyć. Czy warto? Na to sami musicie sobie odpowiedzieć.

Doria - wysokiej klasy materace produkowane w zgodzie z Matką Naturą!

Komentarze (1)

Dodaj komentarz

© Królestwo snu - kompedium wiedzy dla śpiochów
Blox.pl najciekawsze blogi w sieci